Na bazie materiałów z archiwum domu mody reżyserka przygotowała film. Efekty jej pracy będzie można obejrzeć na wystawie „Mademoiselle Privé”, która potrwa od 19 października do 1 grudnia w Tokio.
Sofia Coppola rozpoczęła współpracę z domem mody Chanel, jeszcze gdy była nastolatką. Francuska aktorka Carole Bouquet przedstawiła przyszłą reżyserkę Karlowi Lagerfeldowi, który zaproponował jej staż w swoim studiu kreatywnym. Współpraca z cesarzem mody miała duży wpływ na artystkę i jej styl – Coppola ma w swojej szafie całą kolekcję ubrań i akcesoriów marki (najchętniej wybiera klasyczne garnitury i garsonki).
Współpraca artystki z marką trwa. Tym razem reżyserka „Między słowami” i „Marii Antoniny” przygotowała wyjątkowy wideo-kolaż składający się z archiwalnych materiałów, filmów i reklam, oddający hołd twórczyni marki, Gabrielle Chanel oraz jej kontynuatorom i muzom, w tym Catherine Deneuve, Marilyn Monroe, Jackie Kennedy Onassis i Lilly Rose-Depp.
– Kolaż, który stworzyłam z archiwalnych materiałów Chanel, jest próbą uchwycenia esencji marki stworzonej przez Coco. Jej wizję kontynuowali potem Karl i Virgine Viard, dopasowując projekty Mademoiselle do współczesnych kobiet – powiedziała Coppola. – Chanel jest uosobieniem paryskiej elegancji. Starałam się ją połączyć z pełnym dystansu podejściem Karla, który potrafił bawić się konwencją – dodała reżyserka.
Eklektyczny klip "In Homage to Mademoiselle" zostanie zaprezentowany podczas wystawy „Mademoiselle Privé” poświęconej historii francuskiego domu mody. Niezwykły dorobek Chanel będzie można obejrzeć w Tokio między 19 października a 1 grudnia.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.