Vincent van Gogh, niezrozumiany i samotny za życia, został odkryty dopiero po śmierci. Od tego czasu stał się bohaterem popkultury, a teraz także nowej kolekcji Vansa.
Dramatyczna biografia Vincenta van Gogha stała się silną inspiracją dla pisarzy („Pasja życia”) i filmowców („Twój Vincent”, „Vincent i Theo”), a o sile oddziaływania jego malarstwa najlepiej świadczą ceny, które obrazy artysty uzyskują na aukcjach. Chociaż należą do najdroższych na świecie, teraz można z nimi obcować na co dzień.
Projektanci marki Vans we współpracy z amsterdamskim Van Gogh Museum wybrali wyjątkowe płótna mistrza, w tym „Słoneczniki”, „Kwitnący migdałowiec” i „Czaszkę”, żeby przenieść je na buty, bluzy, koszulki i kurtki.
– Jesteśmy zachwyceni kolekcją Vans x Van Gogh Museum, bo naszą misją jest to, by twórczość Vincenta van Gogha byładostępne dla jak największego grona osób – powiedział dyrektor zarządzający muzeum Adriaan Dönszelmann.
Van Gogh namalował słynne słoneczniki „przy użyciu trzech odcieni żółci, aby zademonstrować technikę malarską polegającą na wykorzystaniu różnej temperatury barw i tekstur jednego koloru”, czytamy w informacji prasowej. Wszystkie naniesione na tkaninę obrazy są wykończone oryginalną grafiką, oddającą charakterystyczną technikę malarską — impast i wyraziste pociągnięcia pędzla. Każdy model z kolekcji opatrzony jest specjalną metką, która przypomina opis galeryjny z najważniejszymi informacjami na temat dzieła.
Wpływy ze sprzedaży zostaną przeznaczone na kultywowanie dziedzictwa i kolekcji dzieł sztuki Van Gogha.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.