Co mówią o tobie twoje ubrania? Jaki komunikat wysyłasz za ich pomocą? Jak wyrażasz siebie, gdy milczysz? Projekt VITKAC x Głosownia realizowany przez luksusowy dom handlowy oraz platformę edukacyjną na temat komunikacji zwraca uwagę na siłę oddziaływania mody.
Wcale nie musimy mówić, by wyrażać emocje, wyznawać miłość, dzielić się doświadczeniami. W ciszy możemy odnaleźć nie tylko balans, harmonię i spokój, lecz także wiele uczuć, refleksji, znaczeń. Zanim jeszcze otworzymy usta, przedstawiamy się poprzez gesty, mimikę, język ciała. By dać się poznać światu, posługujemy się różnymi narzędziami – spojrzeniem, uśmiechem, dotykiem. Pozawerbalna komunikacja uzupełnia tę słowną, ale bywa też samodzielnym sposobem porozumiewania się.
Ubiór od początku służy człowiekowi na wiele sposobów. Nie tylko odgrywa rolę praktycznej odzieży, lecz także staje się sposobem autoekspresji, symbolem prestiżu, oznaką przynależności. Nie ubieramy się przypadkowo. Nawet osoby, które deklarują brak zainteresowania modą, posługują się strojem. Moda pozwala nam bezgłośnie zaznaczyć swoją obecność, umocnić się bez potrzeby zaznaczania dominacji, wyróżnić się w sposób nieinwazyjny. Wchodząc w świat mody, odkrywamy swoją tożsamość. Ubrania, które nosimy od dawna, opowiadają naszą historię. Same w sobie też niosą ze sobą opowieści.
Nieprzypadkowa wydaje się więc współpraca Domu Handlowego VITKAC, najmodniejszego adresu w stolicy, z Głosownią. To innowacyjna przestrzeń edukacyjna założona przez lektorkę Aleksandrę Frejus, która specjalizuje się w autoprezentacji oraz edukacji w zakresie emisji głosu, języka i szeroko pojętej komunikacji międzyludzkiej. W zalewie obrazów Głosownia przypomina o tym, dlaczego warto dbać o poprawną wymowę, piękną polszczyznę, kulturalną komunikację.
Jak rozmawiać, żeby naprawdę zrozumieć drugiego człowieka? Jak argumentować, by przekonać drugą stronę do swoich racji? Jak wyrażać swoje poglądy, by dać się poznać jako specjalista w danej dziedzinie? VITKAC i Głosownia pokazują, że dobór słów, sposób mówienia czy dykcja wpływają na to, jak jesteśmy postrzegani przez otoczenie. Nieodłączną częścią naszego wizerunku staje się też ubiór.
Niezwykła sesja, która powstała z inspiracji przesłaniem projektu, pokazuje życie w wielkim mieście. Pęd nieraz przeradza się w chaos, hałas zaczyna nas przytłaczać, anonimowość i alienacja w tłumie wpływają negatywnie na nasze samopoczucie. Wsłuchując się w swój wewnętrzny głos, uczymy się separować od nadmiaru bodźców, ograniczać zastrzyki dopaminy, odnajdywać równowagę mimo wyzwań wielowymiarowego świata.
Moda, tak jak cisza, pozwala się zatrzymać, skupić na detalu, dostrzec piękno. Wyrazisty wizerunek wyróżnia, podkreśla indywidualność, dodaje pewności siebie. Umiejętnie używając mody, nigdy nie pozostaniemy bezradni. Posługując się nią jako narzędziem komunikacji, wykorzystamy pełnię jej potencjału. Nosząc nowoczesny power dressing, emanujemy siłą, dowodząc znajomości trendów, prezentujemy się jako osoba nadążająca za szybko zmieniającym się światem, decydując się na romantyczne boho, odsłaniamy delikatną stronę. Ale to nie zawsze takie oczywiste – ubranie może być nie tylko odbiciem naszego „ja”, lecz także kamuflażem, aspiracyjnym projektem, profesjonalnym uniformem. A co mówią o tobie twoje ubrania?
W Domu Handlowym VITKAC, który niedawno świętował 13. urodziny, znajdziemy najnowsze kolekcje takich marek jak Bottega Veneta, Gucci, Balenciaga czy Saint Laurent. Wszystkie produkty wykorzystane przy realizacji projektu VITKAC x Głosownia można kupić w Domu Handlowym VITKAC oraz na vitkac.com.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.