Pierpaolo Piccioli zaprasza do świata Valentino. Prezentuje techniki rzemieślnicze, współczesną koncepcję haute couture i prowokuje do refleksji nad przyszłymi kierunkami estetycznymi.
W 2007 roku mogliśmy podziwiać ikoniczne kreacje z ostatnich 45 lat funkcjonowania domu mody Valentino na tle Ołtarza Pokoju w samym sercu Rzymu. Dziś, dyrektor kreatywny marki Pierpaolo Piccioli zaprasza do Szanghaju. W dobie cyfryzacji branży możemy odkrywać dziedzictwo marki za pomocą interaktywnego doświadczenia.
„Valentino: Re-signify Part One” to multimedialny pokaz zespajający wszystkie dziedziny sztuki – od kina przez fotografię po grafikę komputerową. Pozwala zajrzeć do archiwów, a także przyjrzeć się aktualnym kolekcjom, w tym kreacjom-meduzom ze słynnej prezentacji haute couture na sezon jesień-zima 2020. Zaburzenie chronologii opracowane przez kuratorów Mariuccię Casadio i Jacopa Bedussi skłania do refleksji nad ewolucją i ideą mody. Wystawa będąca w rzeczywistości interaktywną przestrzenią uwalniającą samodzielną interpretację mieści się w Power Station of Arts. Wnętrza budynku zostały zapełnione ekranami oraz instalacjami 3D, a poszczególne pokoje skąpano w charakterystycznej czerwieni Valentino lub kultowych różach. Za oprawę wizualną odpowiada Kennedy London, który umożliwił połączenie przeszłości i teraźniejszości ze współczesnymi poszukiwaniami artystycznymi.
Opowieść o spuściźnie „ostatniego cesarza mody” oraz jego następcy, jest zapowiedzią tego, co nastanie. Valentino: Re-signify Part One Shanghai jest dostępna do 17 stycznia 2021 roku.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.