Znaleziono 0 artykułów
17.05.2019

Yellow Foodie Week z Veuve Clicquot: Szampański tydzień

17.05.2019
Restauracja Campo (Fot. Materiały prasowe)

Toast szampanem warto wznieść także przy wybornym jedzeniu. Podczas Yellow Foodie Week Veuve Clicquot przekonamy się, które bąbelki pasują do tatara, szparagów i lodów.

„Za dużo czegokolwiek szkodzi, za dużo szampana jest w sam raz” – miał powiedzieć Mark Twain. A szampana na pewno nie zabraknie podczas Yellow Foodie Week. Ten  wyjątkowy projekt zainicjowany został przez markę szampańską Veuve Clicquot przy współpracy z Justyną Adamczyk, redaktor naczelną „Gault&Millau Polska” i ambasadorką Veuve Clicquot w Polsce.

Restauracja Port Royal (Fot. Materiały prasowe)

Od 20 do 26 maja w 18 restauracjach w całej Polsce goście będą mogli spróbować specjalnego menu, stworzonego z myślą o musujących winach  z Szampanii. Inspiracją dla szefowych i szefów kuchni były cztery różne szampany Veuve Clicquot: Yellow Label Brut, Rosé, Demi Sec i Vintage 2008, a efektem ich prac – trzydaniowe menu. Wśród uczestników akcji znalazły się m.in. warszawskie lokale Bez Tytułu (tu spróbować będzie można m.in. polędwicy z cielęciny ze smardzami, polentą i karczochami) i Port Royal (przegrzebki z beszamelem, szafranem i ostrygowymi blinami), Bottigliera 1881  z Krakowa (w menu m.in. tatar z piklami i kawiorem oraz lody z brioche z yuzu), restauracja Jadka z Wrocławia (tu wśród trzech dań rznalazły się m.in. wędzony węgorz z czarnym kawiorem i czarnym bzem oraz chrupiące żeberka z kwaśnym rabarbarem i panczkrautem). Każde z dań będzie uzupełniać odpowiedni  szampan, udowadniając, że musujące wina to nie tylko przepis na udany aperitif, ale także świetny kompan różnorodnych dań.

Jak podkreśla Justyna Adamczyk, głównym celem projektu jest prezentacja idei łączenia jedzenia z szampanami, a także wniesienie elementu zabawy do fine diningu. – Dania skomponowane z właściwie dobranymi szampanami otwierają zupełnie nową, wcześniej nieznaną, paletę doznań smakowych. Głęboko wierzymy w to, że projekt przyczyni się do popularyzacji  łączenia jedzenia i szampanów –  dodaje Karol Droździk z Veuve Clicquot.

Restauracja N31 (Fot. Materiały prasowe)

To nie przypadek, że do poznania tajemnic szampana postanowił zachęcić właśnie legendarny dom szampański „Wdowy Clicquot”. Winiarnia, której korzenie sięgają XVIII wieku, znana jest z innowacji i niestandardowych działań. W 1805 roku stery domu przejęła Clicquot, wdowa po założycielu, która nie bała się samodzielnie prowadzić biznesu. To właśnie jej udało się rozsławić produkt poza granicami Francji. Jej przypisuje się też wprowadzenie rozwiązań, dziś powszechnie stosowanych przy produkcji szampanów. Jednym z nich jest proces remuage, polegający na systematycznym, rozłożonym w  czasie, obracaniu butelek szampana, co pozwala na skumulowanie w szyjce osadu, który powstaje w winie oraz na jego bezpieczne usunięcie, dzięki czemu gotowy szampan jest klarowny. Madame Clicquot jest również odpowiedzialna za wypuszczenie na rynek pierwszego znanego szampana rocznikowego, podkreślającego specyfikę owoców z danego sezonu, a także stworzenie szampanów rose metodą blendów z winem ze szczepu pinot noir.

Więcej informacji o akcji, biorących w niej udział restauracjach oraz szczegóły menu na stronie wydarzenia.

Małgorzata Minta
  1. Styl życia
  2. Kulinaria
  3. Yellow Foodie Week z Veuve Clicquot: Szampański tydzień
Proszę czekać..
Zamknij