Znaleziono 0 artykułów
11.06.2019

Zegarki z duszą streetwear

11.06.2019
Swatch x BAPE (Fot. Materiały prasowe)

Szwajcarska marka Swatch przyzwyczaiła nas do tego, że w swoich limitowanych kolekcjach nie boi się ciekawych rozwiązań. Tym razem postanowiła połączyć siły z japońską marką A BATHING APE®, tworząc sześć limitowanych zegarków.

Jak połączyć kulturę uliczną ze szwajcarską innowacją? Odpowiedź na to pytanie znalazła marka Swatch, która najnowszą kolekcję postanowiła stworzyć z legendą wśród marek streetwearowych. A BATHING APE®, znana również jako BAPE®, to japońska marka założona w 1993 roku przez projektanta, DJ-a i producenta muzycznego, Nigo. Jego produkty miało wyróżniać logo małpy i wzory moro. Już na samym początku działalności mocno limitowane edycje t-shirtów i bluz marki wyprzedawały się błyskawicznie. Złoty okres rozwoju BAPE®  przypadł na końcówkę lat 90. i początek nowego stulecia, kiedy w projektach marki pojawiały się takie sławy jak The Notorious B.I.G. czy Pharrell Williams. W 2011 roku firma I.T Group z Hong Kongu kupiła markę za 2,8 mln dolarów, a w 2013 roku Nigo zrezygnował ze stanowiska dyrektora kreatywnego.

Swatch x BAPE (Fot. Materiały prasowe)

Dzisiaj BAPE® ma w swojej ofercie męskie, damskie, a także dziecięce ubrania oraz szereg akcesoriów, które łączą w sobie wszystko, co najlepsze z kultury hip-hopu, skateboardingu i mody. Dlatego marka Swatch nie mogła wybrać do współpracy lepszego partnera, z którym może podzielić się miłością do zglobalizowanego świata. Z połączenia wizjonerstwa i otwartości Swatcha, a także legendy BAPE® powstało sześć limitowanych zegarków, poświęconych (mega)miastom i światu: Berno, Londyn, Nowy Jork, Paryż, Tokio oraz cała planeta.

Swatch x BAPE (Fot. Materiały prasowe)

Każdy z sześciu modeli, wchodzący w skład linii Swatch Big Bold, składa się z imponującej koperty o średnicy 47 mm. Charakterystyczny wzór kamuflażu japońskiej marki w kolekcji zyskał nową odsłonę, która zdobi wszystkie modele. Odświeżone zostało także logo Swatch, które nawiązuje do debiutu producenta zegarków w latach 80. XX wieku. Nie zabrakło także legendarnej głowy małpy, którą znajdziemy z kolei na wskazówce godzinowej i pasku.

Swatch x BAPE (Fot. Materiały prasowe)

Pięć „miejskich” zegarków jest dostępnych w limitowanej edycji w liczbie 983 (model Bern) lub 1993 sztuk (pozostałe), czym nawiązują do dat założenia obu marek.

Swatch x BAPE (Fot. Materiały prasowe)

 

Katarzyna Pietrewicz
  1. Moda
  2. Premiery
  3. Zegarki z duszą streetwear
Proszę czekać..
Zamknij