Zrównoważona moda w nowej kampanii Zalando
Z okazji 50. Dnia Ziemi pracownicy Zalando opowiedzieli o tym, jak działają na rzecz ochrony środowiska.
Kampania Zalando „Działamy Razem. Zrównoważona moda na Zalando” pokazuje troskę o planetę z perspektywy siedmiu pracowników różnych działów – Sustainability, Partner Communications, Marketing, Category Management, Tech i Social Media. Marka ma zrównoważony rozwój wpisany w swoją strategię. Nowy projekt stanowi kontynuację pierwszej kampanii „Małe kroki. Duża zmiana”, stworzonej we współpracy z dziewięcioma skandynawskimi markami w styczniu 2020 roku.
Celem nowej akcji jest wzrost świadomości 31 milionów klientów na 17 rynkach, na których działa Zalando. Premiera przypada nieprzypadkowo na Dzień Ziemi. – Chcemy umożliwić klientom odkrywanie i kupowanie bardziej zrównoważonej mody: ponad 30 tys. produktów w naszym asortymencie oznaczyliśmy jako przyjazne środowisku. Udzielamy też informacji ułatwiających podjęcie świadomych decyzji zakupowych – mówi Kate Heiny, Director Sustainability w Zalando.
W pierwszym filmie członkowie zespołu Zalando opowiadają o swoim podejściu do zrównoważonego rozwoju, jednocześnie nawiązując do kluczowego przesłania kampanii. Działania na małą skalę, podejmowane przez każdego z nas, przekładają się na konkretne rezultaty. W drugiej części uczestnicy kampanii opowiadają, jak ich praca wpływa na realizację strategii zrównoważonego rozwoju firmy (opakowania z recyklingowanych materiałów czy też umożliwianie klientom kompensacji śladu węglowego za zakupy).
Zalando aktywnie zmienia politykę firmy, by stawać się firmą bardziej przyjazną środowisku. Pod hasłem do.More koncern zobowiązał się przede wszystkim do osiągnięcia zerowego śladu węglowego we wszystkich swoich działaniach (zarówno dostawach, jak i zwrotach) oraz w zakresie opakowań.