H&M podejmuje wyzwanie
„Challenge accepted. Droga do odpowiedzialnej mody vol.2”, konferencja marki H&M pod patronatem „Vogue Polska”, odbyła się w pierwszych dniach kwietnia w warszawskim Zodiaku.
Przedstawiciele marki H&M razem z gronem ekspertów mówią otwarcie, że grozi nam katastrofa ekologiczna, a przemysł modowy zanieczyszcza Ziemię w porównywalnym stopniu, co rafineryjny. Dlatego trzeba działać szybko i zdecydowanie. Zrewidować sposób myślenia, przebudować branżę i wprowadzić nowe rozwiązania. H&M podejmuje wyzwanie. W swojej strukturze ma już specjalny dział odpowiedzialny za wdrażanie strategii zrównoważonego rozwoju i deklaruje, że w ciągu 11 lat wprowadzi rewolucyjne zmiany – będzie produkować wyłącznie z materiałów przyjaznych środowisku lub pochodzących z odzysku. Specjaliści wiążą nadzieję na realną poprawę sytuacji z ekonomią zamkniętego cyklu produkcji.
Konferencja „Challenge accepted. Droga do odpowiedzialnej mody vol.2” odbyła się pod patronatem „Vogue Polska” w Warszawie 1 i 2 kwietnia. W trakcie dyskusji panelowych, prezentacji i otwartej debaty przedstawiciele marki, eksperci i publiczność zastanawiali się nad największymi wyzwaniami. Axel Buchholz z firmy I: CO, która jest pionierem w wykorzystaniu ubrań z odzysku w przemyśle, opowiedział o problemie z przetworzeniem ubrań, których tkaniny mają mieszane składy. Zobrazował mozolny proces nie tylko pozyskiwania, ale także ręcznego segregowania i klasyfikowania odpadów według ich stopnia przydatności. Buchholz uświadomił publiczności, że jeśli przyszłość ma być zielona, wymaga współpracy ludzi reprezentujących wszystkie etapy powstawania mody. Od projektu, przez produkcję, aż po możliwość zwrotu, gdy ubrania przestaną nadawać się do użytku. Enrica Arena, reprezentująca Orange Fiber, przedstawiła wizję ekologicznych materiałów pozyskiwanych z pomarańczy. Areta Szpura i Anna Pięta opowiedziały o strategii „małych kroków”, dzięki którym świadomi konsumenci na całym świecie, zmieniając nawyki i dzieląc się dobrymi praktykami, dzień po dniu zmieniają rzeczywistość.
Konferencję odwiedzili specjaliści z ramienia WWF Polska, Deloitte, przedstawiciele Ambasady Szwecji w Polsce, władze Warszawy oraz blogerzy i aktywiści ekologiczni – Aleksandra Bąkowska czy Soňa Jonášová. Nie zabrakło też gwiazd. Obok Anji Rubik, ambasadorki kampanii H&M Conscious, pojawiły się też Magda Molek i Kasia Sokołowska. A wśród influencerów nie zabrakło Julii Janulewicz, Horkruks, Karoliny Glinieckiej (Charlize Mystery) czy Magdy Samborskiej (RebelLook).