Timberland Delphiville: Sneakersy na co dzień i na zawsze
Zrównoważona moda nie jest już trendem, a koniecznością. Dlatego nowy model sneakersów Delphiville marki Timberland powstał z ekologicznych materiałów. Nosząc te buty, stajemy się częścią pozytywnej zmiany. Odpowiedzialność jest piękna!
Przeglądanie zdjęć street style’u z ostatnich tygodni mody nie pozostawia wątpliwości. Sneakersy nosi się do wszystkiego. Na gołe nogi, z białymi skarpetkami albo do rajstop. W zestawie z dżinsami, kwiecistymi sukienkami i kolorowymi garniturami. Dla niej i dla niego, na sportowo i w seksownej wersji, minimalistycznie albo wręcz przeciwnie – w ramach eklektycznej stylizacji. Nie rozstają się z nimi it-girls, influencerki i ikony stylu, które wymyślają coraz to nowe sposoby na to, żeby wyeksponować swoje ulubione buty. W tym sezonie najczęściej towarzyszą romantycznym sukienkom z bufkami, falbankami i koronkami. W myśl zasady, że indywidualny styl polega na tym, że dozwolone jest wszystko, co nam się podoba, sneakersy spełniają coraz to nowe role. Nikogo już nie dziwi, gdy mężczyzna zamieni pantofle na buty sportowe do garnituru, a dziewczyna pojawi się na przyjęciu bez obcasów, a zamiast tego w sneakersach.
Najpopularniejsze są inspirowane modą lat 90. buty sportowe na grubej podeszwie, sięgające kostki, łączące kilka kolorów. Mówi się o nich często ugly shoes, bo trudno uznać je za subtelne. Mają jednak zalety nie do przecenienia. Uniseksowe, uniwersalne i wyjątkowo wygodne w bitwie na trendy z łatwością pokonują sandały na szpilkach, kowbojki czy balerinki. Podczas gdy wiele tendencji przemija po jednym sezonie, sneakersy dopiero się rozkręcają. Projektanci sprawiają, że stają się coraz barwniejsze, specjaliści od ergonomii czynią je wygodniejszymi, a eksperci od materiałów dbają o to, żeby były wykonane z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
W tę tendencje wpisuje się Timberland. W ofercie marki znalazły się sneakersy Delphiville. Nowy model, który wyróżnia się delikatną paletą kolorystyczną, patchworkowym połączeniem łatek i komfortową podeszwą, powstał z ekologicznych materiałów. To produkt odpowiedzialny i gotowy do podjęcia wyzwań w XXI wieku – jak zapewniają jego twórcy. Marka Timberland od lat przoduje bowiem w implementowaniu zielonych technologii do tworzenia swoich produktów. Stworzyła nawet autorską technologię ReBOTL, która wykorzystuje w produkcji przetworzone, plastikowe butelki PET. Zaletą tego materiału nie jest tylko zgodność z wymogami zrównoważonej mody. Jest też trwały, wytrzymały i znakomity w codziennym utrzymaniu. Nowością w przypadku modelu Delphiville jest wykorzystanie w cholewce skóry wyprodukowanej w garbarniach zrzeszonych w ramach Leather Working Group. Globalna organizacja w procesie produkcji dba o ochronę środowiska, stosując restrykcyjną gospodarkę zarządzania odpadami, zużycia wody i energii elektrycznej.
Odpowiedzialna moda nie jest przemijającym trendem, dlatego Timberland stawia sobie ambitne cele na najbliższe lata. Jako #EARTHKEEPERS już w 2020 roku Timberland będzie oferować wyłącznie odzież zawierającą w składzie bawełnę organiczną. Wszystkie buty będą zawierały przynajmniej jeden składnik z recyklingu. Sto procent skór będzie pochodzić z odpowiedzialnych garbarni Leather Working Group. W kolekcji nie będzie użyte PCV. Ekologiczne postulaty realizowane będą także w polityce prowadzenia firmy. Fabryki Timberland będą używać 50 proc. energii, pochodzącej z odnawialnych źródeł. Odpowiedzialność za otaczający nas świat stała się w ostatnich latach nie tyle przywilejem, a obowiązkiem. Jeśli każdy z nas nie weźmie sprawy w swoje ręce, zmierzymy się z kryzysem klimatycznym na niespotykaną dotąd skalę. W wyniku działalności człowieka wycinane są lasy, topnieje lód i giną kolejne gatunki zwierząt. Timberland postanowił więc zasadzić 10 milionów drzew na całym świecie, które staną się naszymi zielonymi płucami. Poczuciem odpowiedzialności firma zaraża swoich pracowników. Wierząc, że każdy z nas może mieć wpływ na losy świata, na wolontariat pracowniczy przeznaczone zostanie 1,5 miliona godzin. 80 proc. pracowników Timberland zaangażuje się w pracę na rzecz lokalnych społeczności i środowiska.
Nosząc nasze ugly shoes, możemy więc mieć poczucie, że odpowiedzialność jest piękna. A do ochrony środowiska naturalnego możemy przyczynić się na każdym kroku – wybierając ubrania i dodatki powstałe zgodnie z postulatami zrównoważonej mody, rezygnując z samochodu na rzecz roweru, segregując śmieci, czy oszczędzając wodę. To my jesteśmy zmianą!
Zobacz filmik z kampanii butów:
TIMBERLAND DELPHVILLE from VoguePolska on Vimeo.
3/5TIMBERLAND DELPHIVILLE Leather Sneak
Sneakersy z dominującymi odcieniami khaki i kamelu. Cena: 529,99 zł