Tylko na Vogue.pl: Tęczowa kampania Spotify
Z okazji Miesiąca Dumy platforma muzyczna przygotowała kampanię „Unlike Any Other”. Powstały tematyczne playlisty z artystami LGBTQ+ z całego świata. Twarzami polskiej odsłony kampanii zostali m.in. Lola Eyeonyou Potocki, Twoja Stara, Dawid Grzelak, Rebeka i Madox.
Czerwiec miał być inny. Jak co roku ulicami miast na całym świecie powinny przejść Marsze Równości, celebrujące wolność, miłość i tolerancję. Z powodu pandemii tegoroczny Pride Month przeniósł się do przestrzeni wirtualnej. Kolejne inicjatywy, marki i osoby publiczne wyraziły swoje poparcie dla queerowej społeczności.
Do ich grona dołączyła platforma Spotify, która przygotowała tęczową kampanię. Pod hasłem „Unlike Any Other” („Jedyny w swoim rodzaju”) platforma muzyczna stworzyła specjalne playlisty z muzyką artystów LGBTQ+ z blisko 40 krajów na całym świecie. W ramach kampanii Spotify chcę nie tylko wyrazić poparcie dla społeczności LGBTQ+, ale również wspierać queerowych twórców.
Przez cały miesiąc na platformie będzie można znaleźć specjalną zakładkę „Pride”, w której zebrano tęczowe playlisty – od pride’owych klasyków Eltona Johna, Diany Ross i Madonny, przez ballroomowe ścieżki dźwiękowe, po alternatywne składanki. Jeżeli szukacie queerowych inspiracji, zerknijcie również na spotify’owy profil „Vogue Polska”. Znajdziecie tu playlisty redaktora naczelnego Filipa Niedenthala i piosenkarza Ralpha Kaminskiego stworzone specjalnie na Miesiąc Dumy.
Bohaterami polskiej odsłony kampanii zostali duet Rebeka, Caville, Zamilska, Dawid Grzelak i Madox. W akcję zaangażowali się również Thekayetan, Bloo Crane, Dünayev//Søppel, którzy współtworzyli także tęczową składankę „Music 4 Queers & Queens”. Swoje playlisty przygotowały również polskie drag queens Shady Lady, Lola Eyeonyou Potocki i Twoja Stara.
W ramach kampanii zaprezentowano również flagę Progress, zaprojektowaną przez Daniela Quasara. W ramach projektu artystycznego tradycyjna tęczowa flaga została wzbogacona o dodatkowe barwy reprezentujące osoby transpłciowe i niebinarne, a także marginalizowane społeczności koloru, tych, którzy zmarli z powodu AIDS i tych żyjących z wirusem HIV.
1/9Tylko na Vogue.pl: Tęczowa kampania Spotify
Shady Lady