Premierowo na Vogue.pl: Kampania bielizny Antoniny Poppy wiosna-lato 2021
Antonina Poppy, absolwentka prestiżowej uczelni Gerrit Rietveld Academie w Amsterdamie, prezentuje kampanię autorskiej bielizny, która przełamuje stereotypy prezentowania kobiecego ciała.
Studiowała na warszawskiej ASP, ale postanowiła uciec za granicę. W międzyczasie zdobywała doświadczenie, pracując dla Alexandra Wanga, Iris van Herpen czy Vivetty. Teraz mieszka i tworzy we Florencji. W projektach podkreśla polskość: – Polskość to dla mnie polski charakter czegoś lub kogoś. Może to być mój ukochany film „Popiół i diament” albo zespół cech: romantyczny i buntowniczy w jednym. To jak kolaż odmiennych inspiracji, które tworzą autentyczną całość – mówi młoda projektantka.
W najnowszym projekcie Antonina inspiruje się haftami. W kolekcji bielizny na sezon wiosna-lato 2021 znalazły się szydełkowe majtki oraz staniki przypominające plażowe bikini. Wszystkie niepowtarzalne, ozdobione dodatkami, które dla projektantki kojarzą się z polskością: bursztyn babci, tiulowy welon mamy, muszle z Bałtyku czy cekinowe aplikacje.
Ręcznie tkane modele w kolorach beżu, bieli, fioletu, a także ognistej czerwieni powstawały w pracowni Lindy Lie, specjalistki od technik tkackich. Modele mają być niczym druga skóra. Na nieretuszowanych zdjęciach bieliznę prezentują modelki o różnych sylwetkach: – W nowej kampanii opowiadamy o naszym dziedzictwie, mówimy o slow fashion, ale przede wszystkim przełamujemy stereotypy prezentowania kobiecego ciała. Chciałam, żeby kobiety czuły się swobodnie w moich projektach, niezależnie od sylwetki. Nasza bielizna jest dla wszystkich, którzy chcą ją nosić – mówi Antonina Poppy.
Art direction: Antonina Pawlo & Mikolaj Komar
Photography: Mikolaj Komar
Fashion Design: Antonina Poppy
Knitwear specialist: Linda Lie
Style: Michal Koszek & Antonina Pawlo
Graphic design & assistance: Kat Kowalczyk
Models: Morenike Oyedemi, Kaja Chandler i Monika Górna