Hulchi Belluni: Biżuteria z dobrą energią
Inspirowana filozofią feng shui, wykorzystująca złoto, diamenty i drogocenne kamienie szlachetne, a przede wszystkim stworzona przez kobietę dla kobiet. Pochodząca z Antwerpii, kolebki diamentów, słynna belgijska marka biżuterii luksusowej Hulchi Belluni jest już dostępna w Polsce w wybranych salonach W.KRUK oraz na wkruk.pl.
Belgijska marka Hulchi Belluni nie powstałaby, gdyby nie przypadek. Jej założycielka, Martine Hul, nazywana dziś w Antwerpii „królową diamentów pavé”, planowała zostać fizjoterapeutką. W czasie wakacyjnej przerwy na studiach dostała pracę w jednym z najsłynniejszych sklepów z biżuterią brylantową i szybko okazało się, że ma niezwykłą intuicję do tego, co chcą nosić kobiety.
W tamtych czasach w Antwerpii 99 proc. biżuterii z brylantami miało klasyczne wzory. Martine Hul zauważyła, że technika pavé, w której używa się mniejszych kamieni, daje ogromne możliwości eksperymentowania ze wzorami, a jednocześnie pozwala stworzyć biżuterię bardziej przyjazną cenowo. W 2000 roku stworzyła swój pierwszy produkt – kolczyki z rządków kamieni pavé. O tym, ile tych rządków będzie, decydowała klientka, co było w tamtych czasach nowością. Nic więc dziwnego, że ten personalizowany, klasyczny model kolczyków natychmiast stał się sprzedażowym hitem. Od stworzenia własnej marki i zaprojektowania autorskiej kolekcji dzielił Martine już tylko krok.
Energia zamknięta w projektach
Biżuteria Hulchi Belluni jest absolutnie unikatowa. Z jednej strony klasyczna, z drugiej nowoczesna. Zawsze hołduje najnowszym trendom, choć założycielka marki jako swoją największą inspirację wymienia… starożytną sztukę feng shui. Od początku każdy projekt marki Hulchi Belluni tworzony jest zgodnie z jej zasadami. Kolczyki, bransoletki, naszyjniki czy pierścionki projektowane są w taki sposób, by pomiędzy kamieniami a złotem panowała harmonia. Kamienie z kolei odzwierciedlają energię księżyca, a od całości emanuje pozytywna energia chi, która przywraca równowagę osobie noszącej projekty Martine Hul. – Duchowość, astronomia i feng shui mają wpływ na wszystko, co robię – powiedziała w jednym z wywiadów. Przykładem tego jest choćby nazwa jej marki. Hulchi to połączenie jej nazwiska ze słowem „chi” symbolizującym w starożytnej filozofii feng shui życiodajną energię. Belluni nawiązuje do włoskiego określenia „bella luna”, czyli „piękny księżyc”, który w wielu kulturach uznawany jest za źródło inspiracji, twórczej energii i czystych emocji. – Pełnia księżyca przynosi szczęście – tłumaczyła Hul, dla której tworzenie biżuterii jest spełnieniem marzeń.
Inspiracje czerpane z życia
Ale feng shui to niejedyne, co wpływa kreatywnie na Martine Hul. Projektantka przyznaje, że pomysły na kolejne kolekcje przychodzą do niej w najmniej oczekiwanych momentach. Charakterystyczne dla kolekcji Dantelle rzędy diamentów pavé, połączone ze sobą jak w misternie utkanej koronce, wpadły jej do głowy podczas nocnego spaceru po Mediolanie, gdy zatrzymała się przed witryną butiku La Perla. A ponieważ koronka jest tradycyjnym belgijskim produktem, w jednej chwili narodziła się kolekcja Dantelle, reprezentująca kobiecość, siłę i zmysłowość. Podczas podróży na Tahiti kilkanaście lat temu tak wielkie wrażenie zrobiły na niej kwiaty pachnącego gatunku gardenii Monoi, że po latach zaprojektowała kolekcję o tej nazwie. Znalazła się w niej biżuteria z motywem kwiatów, których płatki wysadzane są diamentami pavé.
Jeden z najbardziej popularnych modeli pierścionków Hulchi Belluni, Funghetti, wygląda z kolei jak... kapelusz grzyba leśnego. Stożek ze złota, na którym osadzono krąg diamentów pavé, Martine Hul wymyśliła podczas spaceru po lesie w pobliżu swojego domu. W kolekcji Magritte wykorzystała natomiast grę słów. Jeden z jej ulubionych kwiatów, stokrotka, po francusku nazywa się „marguerite”. Z kolei René Magritte to słynny belgijski malarz surrealistyczny, który w swoich dziełach wielokrotnie nawiązywał właśnie do motywu stokrotki. Te dwie inspiracje zaowocowały biżuterią, która w finezyjny sposób łączy proste kształty delikatnego kwiatu stokrotki z perłą, powszechnie uznawaną za królową kamieni szlachetnych. Z kolei Cheri to kolekcja powstała pod wpływem fascynacji życiem w ruchu. Osadzone w biżuterii wieczne diamenty są niczym osoby, które spotykamy w życiu i które odciskają na nim swój ślad, nadając mu wyrazu.
Tresore – biżuteryjny skarb
Kreatywność marki Hulchi Belluni doskonale widać w kolekcji bransoletek Tresore. Jej nazwa po włosku oznacza „skarb” i śmiało można powiedzieć, że właśnie tym jest dla wielbicieli unikatowej biżuterii. Tresore pozwala im bowiem puścić wodze fantazji i stworzyć dokładnie taką bransoletkę, o jakiej marzą. Jest to możliwe dzięki temu, że ten model można dowolnie spersonalizować, tworząc napis złożony z maksymalnie ośmiu liter lub używając kombinacji cyfr, które mają dla danej osoby szczególne znaczenie. Bransoletki Tresore są rozciągliwe (wystarczy wsunąć je przez dłoń, by zachwycać się ich blaskiem), niesamowicie wygodne w noszeniu, a przede wszystkim łatwe do stylizowania, bo świetnie prezentują się ze strojem wieczorowym, ale robią też wrażenie, kiedy nosi się je na co dzień do strojów casualowych.
Potwierdzą to także mężczyźni, dla których Hulchi Belluni stworzyło kolekcję Tresore For Men. Eleganckie i dyskretne bransoletki stworzone specjalnie dla nich są idealnym przedłużeniem męskiego stylu. I męskie, i damskie Tresore są idealnym prezentem na każdą uroczystą okazję. Nic dziwnego, że obydwie te kolekcje są bestsellerem marki!
Dwie dekady piękna
Marka Hulchi Belluni wyznaje zasadę, że „każda historia miłosna zaczyna się od małej iskierki”. Dlatego swoją biżuterię tworzy tak, by stała się ona dla tego, kto ją nosi, właśnie taką iskierką. Od ponad 20 lat wszystkie jej modele powstają ręcznie. Wykonaniem elementów z 18-karatowego złota w trzech różnych odcieniach (żółtym, różowym i białym) zajmują się najlepsi rzemieślnicy w pracowniach we Włoszech. Za pozyskiwanie i osadzanie najwyższej jakości diamentów oraz drogocennych kamieni szlachetnych odpowiadają specjaliści w Antwerpii, stolicy diamentów. Każdy model, zanim trafi do rąk klienta, przechodzi dokładną kontrolę jakości. To sprawia, że Hulchi Belluni jest synonimem biżuterii najwyższej jakości.
Dbałość o szczegóły, perfekcyjne wykończenie i innowacyjny, niezwykle różnorodny belgijski design są od lat podziwiane przez klientów na całym świecie. Kolekcje Hulchi Belluni można bowiem kupić w najbardziej prestiżowych multibrandowych butikach w ponad 50 krajach. Szczególnym uznaniem cieszą się w Stanach Zjednoczonych i na Bliskim Wschodzie (marka tworzyła spersonalizowane modele swojej biżuterii m.in. na zamówienie rodziny królewskiej Kataru). Te unikatowe dzieła jubilerskiego rzemiosła wyróżniają się nie tylko stylem i perfekcją wykonania, ale też energią emanującą na tych, którzy ją noszą. Ale o tym najlepiej przekonać się samemu.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.