Znaleziono 0 artykułów
16.11.2020

Nancy Meyers poleca filmy na poprawę humoru

16.11.2020
Sabrina, 1954 r. / Fot. Everett Collection

Nancy Meyers, mistrzyni komedii romantycznych, takich jak „Ojciec panny młodej”, „Nie wierzcie bliźniaczkom”, „Holiday” czy „To skomplikowane”, wie, jak nakręcić ponadczasowy przebój. W trudnych chwilach można sięgnąć po filmy w jej reżyserii albo te, które sama najchętniej ogląda.

„Klatka dla ptaków”, 1996 rok.

Klatka dla ptaków, 1996 r. / Fot. Everett Collection

Bawi od pierwszej do ostatniej sceny – mówi Meyers o komedii Mike’a Nicholsa, w której nieżyjący już Robin Williams i Nathan Lane grają czułą parę prowadzącą modny wśród drag queens klub nocny w South Beach. Z niespodziewaną wizytą przyjeżdża syn Armanda (Robin Williams), Val (Dan Futterman), owoc przelotnego romansu z Katharine (Christine Baranski).

„Dziewczyna Piętaszek”, 1940

Dziewczyna Piętaszek, 1940 r. / Fot. Everett Collection

Podobne artykułySprawdzone filmy na poprawę humoruJulia WłaszczukJak wspomina Meyers, oglądała ten film „miliony razy”. – Inteligentny obraz Howarda Hawksa zaklęty w srebrnym ekranie – mówi. Walter Burns (Cary Grant) jest wydawcą i redaktorem potężnej gazety, a Hildy Johnson (Rosalind Russell) zdolną reporterką i jego byłą żoną. Ponowne nawiązanie współpracy prowadzi do odżycia płomiennego uczucia. Charyzma legendarnych aktorów, dynamiczne dialogi i humor – „cudowny film dla dziewczyn takich jak my!”.

„Filadelfijska opowieść”, 1940

Filadelfijska opowieść, 1940r. / Fot. Everett Collection

Podobna stylistyka i błyskotliwy dowcip wkradają się do komedii romantycznej z lat 40. U boku Granta zobaczymy zjawiskową Katharine Hepburn, narzeczoną zamożnego przedsiębiorcy, w której przed ślubem odżywają uczucia do byłego męża. – Ma stanąć na ślubnym kobiercu, a zakochuje się w innym mężczyźnie… Genialnie skonstruowana fabuła.

„Niebiosa mogą zaczekać”, 1978

Niebiosa mogą zaczekać, 1978 r. / Fot. Paramount/Everett Collection

Kogo nie zauroczyła magnetyczna chemia między Warrenem Beattym i Julie Christie? W nominowanej do Oscara komedii Beatty gra futbolistę Joego Pendletona, którego nadgorliwy anioł stróż przedwcześnie zabiera do nieba. Aby móc spełnić swoje marzenie o Super Bowl, zmuszony jest powrócić na ziemię w innym ciele. – Urocze i przezabawne – zapowiada Nancy.

„Szampon”, 1975

Szampon, 1975 r. / Fot. Everett Collection

Podobne artykułyNajbardziej pożądane sukienki w historii kinaJulia Hobbs Znów Beatty i Christie. Tym razem „łamacz niewieścich serc” wciela się w postać fryzjera z Beverly Hills (ponoć wzorowanego na Jayu Sebringu, pierwszym styliście fryzur gwiazd). Hipnotyzujące piosenki i niesamowite kostiumy z połowy lat 70. to prawdziwa uczta dla oczu.

„Młody Frankenstein”, 1974

Młody Frankenstein, 1974 r. / Fot. Everett Collection

Horror Mela Brooksa z komediowym akcentem. Współautorem i zarazem Dr. Frederickiem Frankensteinem, wnukiem szalonego naukowca, jest Gene Wilder. Aktor kreuje przedstawienie będące jednocześnie absurdalne, genialne i zabawne. – Mistrz! – mówi Meyer.

„Garsoniera”, 1960

Garsoniera, 1960 r. / Fot. Everett Collection

Doskonały pod każdym względem – opowiada Meyers o dopracowanej komedii Billy’ego Wildera, która zdobyła pięć Oscarów (w tym za najlepszy film, najlepszy scenariusz i najlepszą reżyserię). – Trochę dramat, trochę komedia. Świetne kreacje aktorskie, znakomite dialogi i złożone postaci. W filmie Jack Lemmon i Shirley MacLaine tworzą jedną z najbardziej ujmujących par ekranu.

„Sabrina”, 1954

Sabrina, 1954 r. / Fot. Everett Collection

Podobne artykułyNiezapomniane filmy Audrey HepburnJulia WłaszczukKolejny klasyk Wildera. Produkcja z Audrey Hepburn w tytułowej roli opowiada historię córki szofera zamożnej rodziny. Młoda dziewczyna po powrocie z Paryża przyciąga uwagę synów chlebodawców (Humphrey Bogart i William Holden). Ciekawostka: w filmie Hepburn nosi sukienki Huberta de Givenchy.

Artykuł po raz pierwszy ukazał się na Vogue.com.

Lauren Valenti
  1. Kultura
  2. Kino i TV
  3. Nancy Meyers poleca filmy na poprawę humoru
Proszę czekać..
Zamknij