Wyeliminowanie raka piersi raz na zawsze z każdym rokiem staje się coraz bardziej realne. Marka Estée Lauder ma w tym swój ogromny udział – i to już od 30 lat! „Czas Pokonać Raka Piersi”, hasło tegorocznej Kampanii na rzecz Raka Piersi, w tym roku jest bardziej aktualne niż kiedykolwiek wcześniej!
Co 15 sekund jakaś kobieta na świecie słyszy dwa słowa, które wywracają jej życie do góry nogami: rak piersi. Mimo upływu lat to wciąż najczęściej występujący nowotwór złośliwy u kobiet. Na szczęście rozpoznany we wczesnym stadium, może być całkowicie uleczalny. Choć rak piersi nie patrzy na wiek, rasę czy status, jeszcze kilka dekad temu o tej chorobie mówiło się i pisało rzadko albo wcale. I być może byłoby tak przez kolejne lata, gdyby nie jedna kobieta – Evelyn H. Lauder, o której aktorka Elizabeth Hurley powiedziała kiedyś: „Pierwsza wstaje i ostatnia kładzie się spać. Zawsze pyta: »Co możemy zrobić więcej?«”.
Właśnie to pytanie Evelyn H. Lauder zadała w 1992 r. w rozmowie z przyjaciółką, której marzyła się edukacja kobiet w temacie raka piersi. Przed trzydziestoma laty choroba zbierała śmiertelne żniwo na całym świecie, a świadomość i wiedza na jej temat były ograniczone. Brakowało funduszy na badania i nie zdawano sobie do końca sprawy ze złożonej natury tego nowotworu. Nie było też Różowej Wstążki – znanego dziś na całym świecie symbolu walki z rakiem piersi.
Evelyn H. Lauder podjęła jednak wyzwanie, by pomóc wyeliminować raka piersi raz na zawsze. Dzięki jej inicjatywnie Estée Lauder Companies współtworzyła inicjatywę Różowej Wstążki i uruchomiła Kampanię na rzecz Walki z Rakiem Piersi. To właśnie pozwoliło zapoczątkować na skalę globalną ruch skupiony wokół jednego celu: zwycięstwa z rakiem piersi.
W trosce o zdrowie kobiet
Od tamtej pory marka Estée Lauder wspiera nie tylko edukację, lecz także badania naukowe oraz dostęp do usług medycznych, mających na celu polepszenie jakości życia osób dotkniętych rakiem piersi. Jest to największa globalna inicjatywa z zakresu odpowiedzialności społecznej Estée Lauder Companies. „Chcemy położyć kres rakowi piersi. Nasz cel: nigdy więcej strachu. Nigdy więcej wizyt w szpitalu. Nigdy więcej efektów ubocznych i niepotrzebnego cierpienia. Nigdy więcej tracenia bliskich osób z powodu raka piersi” – można przeczytać na stronie założonej przez Evelyn H. Lauder organizacji Breast Cancer Research Foundation.
Dziś lekarze są w stanie znacznie wcześniej wykryć nowotwór piersi, a skuteczność jego leczenia jest o wiele większa. Te optymistyczne wiadomości zawdzięczamy po części Kampanii na rzecz Walki z Rakiem Piersi Estée Lauder Companies, która na wiele różnych sposobów wspiera badania, edukację i opiekę medyczną we współpracy z ponad 60 organizacjami na całym świecie. W tym roku organizowana przez Estée Lauder Companies Kampania na rzecz Walki z Rakiem Piersi obchodzi 30-lecie. To doskonały moment, by powiedzieć, że ta niezwykła inicjatywa nie tylko w ogromnym stopniu przyczyniła się do pogłębienia i szerzenia wiedzy naukowej na temat nowotworów piersi, lecz także znacząco poprawiła perspektywy zdrowotne i życiowe pacjentów i pacjentek z rakiem piersi. To wszystko jest możliwe dzięki milionom klientów, którzy kupują produkty z symbolem Różowej Wstążki, a także licznych partnerów, którzy wspierają Estée Lauder Companies w walce z rakiem piersi.
Różowa Wstążka w Polsce
W tym roku aż 18 globalnych marek kosmetycznych należących do Estée Lauder Companies angażuje się w misję budowania świata wolnego od raka piersi i w zbieranie funduszy na rzecz badań nad rakiem piersi (BCRF). Marki w Polsce również wspierają inicjatywę. Jak co roku w sprzedaży pojawią się limitowane wersje kultowych produktów, oznaczone Różową Wstążką. 20 proc. ich sugerowanej ceny detalicznej zasili konto Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego, którego częścią jest Międzynarodowe Centrum Nowotworów Dziedzicznych – instytucja naukowa, z którą grupa Estée Lauder współpracuje od początku prowadzenia Kampanii na rzecz Walki z Rakiem Piersi w Polsce. To partnerstwo przyczynia się do postępów w badaniach nad dziedzicznością nowotworów, ze szczególnym uwzględnieniem mutacji genetycznych.
Jak można pomóc w walce z rakiem piersi w tym roku? Wystarczy od 1 października 2022 r. do 30 czerwca 2023 r. (lub do czasu wyczerpania) kupić jeden z 8 produktów oznaczonych Różową Wstążką. Wybór jest duży, bo na liście produktów z Różową Wstążką jest i nawilżający krem do rąk Hand Relief™ Moisturizing Creme marki Aveda, i błyszczyk Proud to Be Pink makijażowej marki Bobbi Brown, i uwielbiany przez kobiety krem Clinique Moisture Surge™, a także kultowy Crème de la Mer marki La Mer. Różowa Wstążka jest też oczywiście na produktach Estée Lauder. W tym roku marka przygotowała limitowaną edycję swojego rewolucyjnego serum Advanced Night Repair, limitowaną kolekcję minipomadek Pure Color Envy oraz broszkę z Różową Wstążką – symbol swoich działań. Wszystkie te produkty są już dostępne w sklepach internetowych i stacjonarnych poszczególnych marek, a także w perfumeriach Sephora i Douglas.
Ale nie tylko marki kosmetyczne wspierają Kampanię na rzecz raka Piersi. Partnerami tegorocznej akcji są również Medicover, PLL LOT, Pranamat Eco, Elixa oraz warszawska cukiernia Lourse. Każdy z nich w październiku oferuje limitowane edycje swoich produktów, a część zysku przeznacza na Pomorski Uniwersytet Medyczny. W inspirowanie Polek do działania, kochania się i dbania o siebie włączyły się też niezwykłe kobiety, które mówią o tym, jak ważne jest regularne robienie badań. W tym roku ambasadorkami Kampanii zostały: Sandra Kubicka, Anita Włodarczyk, Joanna Jędrzejczyk, Marta Lech-Maciejewska, Helena Norowicz oraz Sonia Ziemba. Dzięki staraniom tych wszystkich marek i osób hasło #CzasPokonaćRakaPiersi będzie jeszcze bardziej słyszalne. Przecież aby zadbać o siebie i przeprowadzić samobadanie piersi, wystarczy zaledwie kilka minut w miesiącu.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.
Wczytaj więcej