Marka wykupiła większość udziałów w Sellpy, sklepie internetowym z odzieżą używaną. Platforma jest na razie dostępna jedynie w Szwecji.
Jeszcze niedawno lumpeksy nie cieszyły się dobrą sławą, a zakupy robiło się w centrach handlowych. Jednak wraz ze wzrostem świadomości środowiskowej, coraz więcej osób decyduje się na kupno (i sprzedaż) używanej odzieży. Jak wynika z badań ARC Rynek i Opinia oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu, jeszcze kilka lat temu zaledwie jedna trzecia ankietowanych szukała ubrań w second handach, dziś – niemal połowa.
Skalę tego zjawiska zauważają marki, które coraz częściej testują wtórny rynek mody. Jedną z nich jest koncern H&M, który w ostatnich dniach wykupił ponad 70 proc. udziałów w Sellpy, platformie internetowej sprzedającej odzież używaną. Jeżeli platforma (dostępna na razie jedynie w Szwecji) się sprawdzi, zostanie wprowadzona na kolejne rynki. Niewykluczone, że marka uruchomi w przyszłości również stacjonarne second handy.
H&M rozpoczęła współpracę ze szwedzkim start-upem w 2015 roku. W kwietniu tego roku firma przetestowała pomysł na marce &Other Stories, która otrzymała swoją zakładkę na stronie Sellpy. Dalsza inwestycja w projekt wpisuje się w szerszą strategię zrównoważonego rozwoju H&M. W jej ramach marka rozwija kolekcję H&M Conscious (tworzoną z materiałów z recyklingu) oraz oferuje ubrania z ekologicznych materiałów. Szwedzki gigant zapowiedział również, że do 2030 roku wszystkie ubrania i dodatki z jego kolekcji będą pochodziły z recyklingu albo zostaną uszyte z materiałów pozyskiwanych w sposób zrównoważony
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.