
Po 70 latach od wydania pierwszego katalogu z produktami i aranżacjami wnętrz, szwedzka marka postanowiła zrezygnować z drukowanych publikacji. Powód? Spadek czytelnictwa i chęć rozwoju firmy w przestrzeni cyfrowej.
– Katalog jest jednym z naszych najbardziej wyjątkowych i kultowych produktów, który przez lata inspirował miliardy ludzi na całym świecie – powiedział Konrad Grüss, dyrektor zarządzający IKEA Systems BV. – Sposób konsumpcji mediów i preferencje klientów zmieniają się jednak. Zainteresowanie drukiem znika, dlatego Ikea zwiększa swoje inwestycje cyfrowe.

Z powodu pandemii firma musiała skupić się na sprzedaży online i rozwoju internetowym. Marka rozwijała pakiet aplikacji, które mają ułatwiać zakupy. Ikea planuje również otwarcie mniejszych sklepów w centrach dużych miast a także planuje otwarcie mniejszych sklepów w centrach miast tak, aby stały się łatwiej dostępne dla mieszkańców.
Pierwszy katalog Ikei został stworzony przez jej założyciela Ingvara Kamprada w 1951 roku. Swego czasu uznano go za największą publikację na świecie, której ilość egzemplarzy przekraczał nawet nakład Biblii czy Koranu. Aby upamiętnić 70-letnią historię katalogu marka zapowiedziała specjalną książkę, która zadebiutuje na rynku jesienią 2021 roku. Od przyszłego roku katalog będzie dostępny wyłącznie w wersji cyfrowej.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.