Alfa Romeo: Wyprzedzająca przyszłość, inspirowana przeszłością
Marka Alfa Romeo zaprezentowała nowe 33 Stradale. Projekt powstał z myślą o przyszłości, ale odwołuje się do bogatej historii marki. Przy okazji premiery samochodu, który będzie wyprodukowany w limitowanej liczbie 33 egzemplarzy, rozmawiamy z Cristiano Fiorio, dyrektor Alfa Romeo F1 i dyrektorem ds. projektów strategicznych marki Alfa Romeo.
Co jest najcenniejszego w dziedzictwie marki Alfa Romeo?
Nie jestem w stanie wskazać jednego elementu, kluczowa jest cała przeszłość marki Alfa Romeo, która ukształtowała jej DNA. To opowieść o Włoszech, o czerwieni, która jest kolorem pasji i sportowego charakteru świata wyścigów. I to najlepsze, co mogliśmy dostać, szczególnie w odniesieniu do dzisiejszej rzeczywistości, w której co rusz pojawiają się nowe marki. Alfa Romeo ma olbrzymie dziedzictwo, które zagwarantowało jej mocną pozycję w świecie motoryzacji.
Czy każdy z kolejnych modeli Alfa Romeo czerpie z tego dziedzictwa?
Bardzo ciekawe pytanie. Gdy planujemy kolejne kroki zarówno dziś, jak i w przyszłości, faktycznie zawsze spoglądamy w przeszłość. Jednak nigdy nie chodzi o nostalgię. Inspirujemy się dotychczasowymi modelami, imionami, kolorami, prototypami i pomysłami. Wszystko, co w naszej marce nowe jest więc doskonałym połączeniem historii ze swobodą decydowania o własnej przyszłości.
Który z modeli Alfa Romeo może poszczycić się największą liczbą sprzedanych egzemplarzy?
Nigdy nie komunikujemy liczby sprzedanych egzemplarzy w odniesieniu do konkretnego modelu. Naszym priorytetem jest wysoka jakość. Gdy pod tym względem nie mamy sobie nic do zarzucenia, liczby dotyczące sprzedaży przychodzą same.
Jakie cele realizuje pan w Alfa Romeo?
Obecnie odpowiadam za strategiczne projekty Alfa Romeo, nadzorowałem między innymi współpracę marki z Formułą 1. Motorsport towarzyszy nam od samego początku, a pierwsze mistrzostwo Formuły 1 zdobyliśmy w 1950 roku, więc to naturalne, że sportowy charakter jest częścią naszego DNA. Dbanie o ten element jest pielęgnowaniem tradycji. Z drugiej strony mamy najlepsze technologicznie laboratorium, co pozwala nam wznosić technologię na najwyższy poziom.
W jaki sposób model Alfa Romeo planuje godzić sportowy duch, który jest wpisany w DNA marki, z elektryfikacją napędów nowych modeli?
Zdecydowaliśmy się zakończyć współpracę z Sauber Motosport. Nadejdzie jednak moment, w którym ujawnimy swoje dalsze plany związane z motorsportem, który musi być i będzie częścią przyszłości marki Alfa Romeo, jest to dla nas jasne.
Niedawno swoją premierę miał Alfa Romeo 33 Stradale, prawdziwe dzieło sztuki. Co znaczy dla pana ten model?
Projekt jest w toku. Zrobiliśmy dopiero pierwszy krok. Oczywiście jesteśmy bardzo dumni i szczęśliwi, ale przed nami jeszcze długa droga. Teraz koncentrujemy się na bardzo ekskluzywnym procesie wydania wszystkich samochodów, które musimy zbudować z obsesyjną dbałością o szczegóły. Mówimy tutaj bowiem o haute voiture. Musimy również oszacować czas ich wydania, a następnie upewnić się, że każdy z nich może liczyć na nasze wsparcie przez kolejne 20 do 30 lat.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.