Upada stereotyp, że branża technologiczna to domena mężczyzn. Wraz z każdą kolejną rewolucją na tym rynku coraz więcej kobiet spełnia się w roli pionierek. Kolejny etap? Rozwój metawersum. W wirtualnej przestrzeni swobodnie odnajduje się Nathalie Vancluysen z wiodącej firmy technologicznej DXC Technology.
Nathalie Vancluysen nie chciałaby pracować w żadnej innej branży. Napędzają ją zmiany, a te nigdzie nie zachodzą tak szybko, jak w świecie technologii, a konkretnie w sferze AR/VR. Belgijka pracuje jako menedżerka w firmie DXC Technology, która opracowuje innowacyjne usługi z dziedziny IT. Firma działa w ponad 70 krajach, ma ok. 130 tys. pracowników, w tym ok. 5 tys. w kilku biurach w Polsce, ponad 240 klientów z 500 największych firm świata według „Forbesa”. Działa już od lat, zawsze w awangardzie.
Nathalie jako przedstawicielka pokolenia milenialsów nie jest jeszcze digital native’em, jak zoomersi, ale właściwie nie pamięta czasów bez internetu. Wszelkie nowinki traktowała z ciekawością i otwartością. Dziś nie rozstaje się ze smartfonem, mieszka w inteligentnym domu, dwójkę małych dzieci też wdraża w cyfrowy świat.
Pionierka w metawersie
Dziwi się trochę, gdy pytam, czy obawia się innowacji. – Nie, widzę w niej wyłącznie szansę na przyszłość – odpowiada. Ostatnio poświęca czas pracy w metawersie. Ta przestrzeń służy nie tylko jej klientom, lecz także pracownikom. – Coraz więcej klientów interesuje się tym, żeby oferować swoje produkty i usługi także w przestrzeni wirtualnej. Ja używam metawersum także wewnętrznie – pracuję z ludźmi z całego świata, części osób z mojego zespołu nigdy nie widziałam na żywo. Wspólna wyprawa do metawersum to sposób na integrację – tłumaczy. – Metawers to alternatywna rzeczywistość – miejsce spotkań, budowania wspólnoty, wymiany poglądów. Dla firm, które działają w trybie hybrydowym, to świetny sposób na organizowanie spotkań i konferencji o wiele bliższych człowiekowi niż telekonferencje na Zoomie – dodaje. W technologii widzi współczynnik humanistyczny – wynalazki mają zbliżać do siebie ludzi. – Metawers – doświadczenie w 3D – daje wolność poruszania się, eksploracji, interakcji – mówi.
W firmie przeszła wszystkie szczeble kariery – właściwie tutaj zaczęła pracę zawodową po studiach na uniwersytecie we flamandzkim Leuven. Zajmowała się sprzedażą, rozwojem produktu, tworzeniem aplikacji mobilnych. Doświadczenie zdobywała także w konsultingu. Teraz skupia się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii dla usprawnienia procesów w miejscu pracy.
Rozumie, dlaczego pytam o pozycję kobiety w świecie technologii – wciąż stereotypowo ta branża kojarzy się z mężczyznami. Ona jako młoda dziewczyna nigdy nie pomyślała, że mogłaby zrezygnować z marzeń. Nigdy nie czuła się dyskryminowana, zwraca jednak uwagę na specyfikę swojego rodzinnego kraju – Belgii, gdzie o równouprawnienie w miejscu pracy dba się od kilkudziesięciu lat. W jej zespole panuje parytet.
Inkluzywność jest wpisana w DNA DXC Technology, co Nathalie podkreśla na każdym kroku. Metawers dodatkowo sprzyja różnorodności. – Dzięki takiej formie pracy można wykorzystać potencjał osób, które nie zawsze mogą pojawić się w biurze na żywo – matek karmiących czy osób z niepełnosprawnościami – tłumaczy.
Nathalie rozumie potrzeby zoomersów, którzy wchodzą teraz na rynek pracy – szanuje work-life balance. Jej zdaniem metawers pomaga w jego osiągnięciu. Jej życie jest podporządkowane pracy i wychowaniu dzieci. Odkąd jest matką, zwraca większą uwagę na równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. – Ale zdarza mi się zajrzeć w telefon podczas zabawy z dziećmi – przyznaje ze śmiechem. Gdy praca jest pasją, przenikanie się przestrzeni jest nieuniknione.
Więcej o kobietach sukcesu, nowych technologiach w służbie człowieka i zmianach na rynku pracy przeczytacie w drugim wydaniu „Vogue Leaders” dostępnym tutaj.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.