Rak szyjki macicy jest piątym najczęstszym nowotworem diagnozowanym w Europie. W samym 2020 roku w Polsce odnotowano 3862 przypadki zachorowania. Nowotwór wykrywa się dzięki cytologii i można go rozpoznać we wczesnym stadium, a co najważniejsze, skutecznie leczyć, o czym przypominają marka K18 i organizacja Kwiat Kobiecości.
Ida Karpińska wraz z kobietami, które wygrały walkę z rakiem szyjki macicy, założyła Ogólnopolską Organizację Kwiat Kobiecości. Wszystkie pamiętały, jak trudne jest to doświadczenie, więc teraz same towarzyszą innym w chorobie, niosą wsparcie, pomoc i otuchę. Postawiły sobie jeszcze jedno zadanie – mówienie o tym, jak ważna jest profilaktyka. – Profilaktyka powinna stać się absolutną normą w naszym społeczeństwie i być szeroko promowana, aby zwiększać świadomość zdrowotną kobiet. Niestety, połowa kobiet w Polsce, u których rozpoznano raka szyjki macicy, nigdy nie robiła badania cytologicznego, które może uratować nam życie! Nie bójmy się badać. Nie wstydźmy się badać – apeluje Ida Karpińska.
Także marka K18 chce szerzyć świadomość zdrowotną wśród kobiet i włącza się w walkę z rakiem szyjki macicy – kolejny raz część dochodu z majowej sprzedaży swoich produktów przekaże na konto organizacji Kwiat Kobiecości. Poza tym w ramach wspólnej kampanii pod hasłem „NIE – ZAPOMINAJKA: Nie zapomnij o zdrowiu” K18 i Kwiat Kobiecości uświadamiają, jak istotne są regularne badania ginekologiczne. Przez cały miesiąc K18 będzie na swoich profilach społecznościowych edukować oraz przedstawiać historie kobiet, które wygrały z nowotworem. W kampanię będą zaangażowani również eksperci: Ida Karpińska, dr Tadeusz Oleszczuk i Katarzyna Biłous oraz influencerzy, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami.
Produkty marki K18 dostępne są na stronie k18hair.pl.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.