Gdy odkrywa cię cesarzowa makijażu, jesteś skazana na sukces. Paloma Elsesser, która w świecie wielkiej mody zadebiutowała w kampanii Pat McGrath w obiektywie Patricka Demarcheliera, dziś regularnie pojawia się na paryskich i mediolańskich wybiegach, w kampaniach domów mody i sesjach kosmetycznych gigantów od McQueena aż po Fenty Rihanny.
Kampania Gold 0001 Pat McGrath w 2015 roku
Gdy w 2015 roku Pat McGrath wprowadzała na rynek pierwszy produkt autorskiej marki kosmetyków – złoty cień do powiek Gold 001 – chciała sfotografować modelki o różnych rysach, kolorach skóry i fryzurach na ulicach Paryża – w ogrodach Tuileries i pod Łukiem Triumfalnym. Jedną z dziewczyn pozujących przed obiektywem Patricka Demarcheliera była wtedy Paloma Elsesser.
Elsesser dorabiała już wtedy jako modelka (występowała głównie w komercyjnych kampaniach, była także stylistką Asosa), miała spore zasięgi w mediach społecznościowych. Właśnie na Instagramie odkryła ją cesarzowa makijażu. O sesji do Gold 001 mówiła kilka lat później, że była „najlepszą, w której do tej pory brała udział”.
Kampania Glossier Body Hero w 2017 roku
Nagie zdjęcia Palomy odbiły się szerokim echem. Krótko po premierze kampanii pisała na Instagramie: „Wzięłam udział w tej sesji po to, by pokazać, że bycie »grubą« nie jest ciężarem, czymś nieładnym i nie stanowi powodu do wstydu. I udowodnić, że nie jest aktem odwagi”. Zdjęcia pokazywano na billboardach przy najbardziej ruchliwych ulicach Nowego Jorku. Elsesser powoli stawała się twarzą nowej normalności.
Pierwsza okładka „Vogue’a” w 2018 roku
Kilka miesięcy po tym, jak Edward Enninful objął stanowisko redaktora naczelnego brytyjskiego „Vogue’a”, na okładkę majowego wydania magazynu zaprosił dziewięć modelek, które wymykały się dotychczasowym schematom. Przed obiektywem Craiga McDeana pozowały wtedy m.in. Adut Akech, Vittoria Ceretti, Halima Aden i Paloma Elsesser – dziewczyny o różnych historiach i doświadczeniach, o innych kształtach i kolorach, wyznające inne religie i reprezentujące inny typ urody. – To moment, w którym „Vogue” powinien zrobić to, co przez lata robił najlepiej: nakreślić wyraźną wizję tego, jak może i powinna wyglądać przyszłość – pisał wtedy Enninful.
Chwilę później Elsesser pojawiła się na okładce letniego numeru „Vogue Arabia”, któremu towarzyszyło hasło „Piękno bez rozmiaru”. Na zdjęciu Miguela Reveriego towarzyszyła jej wtedy dziesiąta w rankingu najlepiej opłacanych modelek Ashley Graham.
Gwiazda wybiegów wiosną 2020 roku
Cztery lata po występach na okładkach magazynów i pojawianiu się w kampaniach reklamowych i sporadycznych udziałach w pokazach Elsesser zaliczyła pierwszy duży sezon. I to w miastach, które do tej pory utożsamiane były raczej ze starym układem sił.
W Mediolanie poszła w pokazie Fendi obok Liyi Kebede i Carolyn Murphy. W Paryżu lśniła na wybiegach Lanvin i Alexandra McQueena. – Nie mogę reprezentować wszystkich albo mówić w imieniu wszystkich, ale nie o to w tym chodzi – mówiła po przełomowym sezonie amerykańskiemu „Vogue’owi”.
Pierwsza samodzielna okładka „Vogue’a” w grudniu 2020 roku
– Nie pokonałam wszystkich trudności. Ale nie ustaję w walce o lepszą rzeczywistość – mówiła w wywiadzie towarzyszącym sesji okładkowej amerykańskiej edycji „Vogue’a” na grudzień 2020. Była to jej pierwsza solowa okładka biblii mody w karierze. W tym miesiącu jest gwiazdą naszego urodzinowego numeru. Sfotografował ją Chris Colls.
Kampania Fary Homidi w marcu 2023 roku
Makijażystka gwiazd i ulubienica Anny Wintour w marcu 2023 r. wprowadziła na rynek autorską markę kosmetyków kolorowych. Do udziału w kampanii zaprosiła kobiety, które najbardziej ją inspirują, w tym Elsesser. Za klimatyczne fotografie odpowiadała Zoë Ghertner.
Okładka brytyjskiego "Vogue'a" w kwietniu 2023 roku
Lata 90. miały Naomi, Kate i Christy, druga dekada XXI w. ma nowe ikony. To właśnie im redaktor naczelny brytyjskiego "Vogue'a" zadedykował okładkę numeru na kwiecień 2023. Obok Elsesser przed obiektywem Inez & Vinoodh pozowały Precious Lee i Jill Kortleve. - Rezultatem naszej pracy są nie tylko zdjęcia - mówiła Paloma w wywiadzie towarzyszącym sesji. - Przede wszystkim tworzymy nowe referencje. Zaangażowane w szerzenie inkluzywnego podejścia modelki nie tylko zmieniają definicję piękna, ale realnie wpływają na zmianę kierunku, w jakim zmierza branża mody.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.