Zrównoważona moda na platformie Loop Generation Piotra Krzymowskiego
Artysta Piotr Krzymowski – według „Bloomberg New Contemporaries” jeden z 30 najzdolniejszych absolwentów Central Saint Martins – uruchomił kolejny projekt hołdujący zrównoważonemu rozwojowi mody. Inicjatywa Loop Generation to platforma umożliwiająca resale i zakup odzieży oraz dodatków vintage w duchu ograniczania konsumpcji i neutralizowania negatywnego wpływu branży na środowisko.
Loop Generation to stworzona przez Piotra Krzymowskiego i Ewę Kozieję platforma odsprzedaży dóbr luksusowych, oferująca unikatowe egzemplarze odzieży i akcesoriów. Można je kupić zarówno online, jak i podczas cyklicznych pop-upów w Paryżu i Londynie – klienci mają wtedy możliwość przymierzenia specjalnych kuratorskich kolekcji.
– Szacuje się, że wartość nienoszonych ubrań w brytyjskich szafach to rynek wtórny o wartości 30 mld funtów – mówi Piotr Krzymowski. – To ogromna przestrzeń, której potencjał nie jest obecnie wykorzystywany.
Za sprawą Loop Generation Krzymowski chce także wzbudzić zainteresowanie świadomymi zakupami, skupieniem się na jakości i ograniczeniem nadmiernej konsumpcji. – Pandemia nauczyła nas podejmowania decyzji w duchu zrównoważonego rozwoju, zwracania uwagi na materiały i sposób produkcji – uważa artysta, którego inspirował również problem odpadów.
Poruszył go już w „Major Incident”, tegorocznej wystawie, której tematem były pandemiczne śmieci – jednorazowe maseczki i rękawiczki – oraz ich niewłaściwa utylizacja. W Loop Generation Krzymowski stwarza przestrzeń umożliwiającą odbiorcom wejście w dialog.
Najnowszej spośród kapsułowych kolekcji – również dostępnej na platformie – towarzyszy hasło „I saved you” (Uratowałem cię) wydrukowane na nienoszonych próbkach fabrycznych i ubraniach ofiarowanych przez przyjaciół artysty. Kampania zwraca uwagę na ogromne ilości odzieży, której nikt nigdy nie założył, a która co roku trafia na wysypiska śmieci.
– W tym miejscu spotykają się osoby, które znają wartość vintage i wiedzą, że prawdziwy luksus oznacza ponadczasowość – mówi Krzymowski o Loop Generation.
Do grona gwiazd, które wystawiają swoje rzeczy na stronie, dołączyła m.in. modelka Anna Jagodzińska, bohaterka okładki „Vogue Polska Beauty”.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.