Na zaproszenie Zalando wzięliśmy udział w tygodniu mody w Kopenhadze, gdzie mogliśmy podziwiać nie tylko świetnie ubranych gości, ale także najnowszą kolekcję marki Paolina Russo, zdobywcy pierwszej nagrody Zalando Visionary Award.
Najlepsze stylizacje tygodnia mody w Kopenhadze
Kopenhaga co roku przyciąga nie tylko fanów pięknego designu i pysznego jedzenia, którzy cierpliwie czekają w kolejce na stolik do Atelier September czy Apotek 57. To także mekka fanów mody, którzy na początku sierpnia tłumnie odwiedzają stolicę Danii w poszukiwaniu inspiracji, trendów oraz lekcji na temat zrównoważonego rozwoju.
Skandynawski styl przez długi czas kojarzony był z eleganckim minimalizmem. Oversize’owe projekty w stonowanych odcieniach, dzianiny w neutralnych kolorach czy proste kroje, które można ze sobą dowolnie łączyć, dalej pojawiają się na kopenhaskich ulicach. Jednak nowa wersja słynnego stylu to przede wszystkim pozytywny eklektyzm, w którym znajdziemy kolory, wzory i zabawę fakturami. Czym zachwycili nas goście pokazów na sezon wiosna-lato 2024? Kanarkową sukienką ze złotym paskiem i klapkami na obcasie w tym samym odcieniu. Koronkową kamizelką połączoną ze spódniczką mini z falbanką, szerokim skórzanym paskiem oraz szarymi rajstopami. Przyszłe mamy dumnie eksponowały brzuchy, a na ulicach nie zabrakło wygodnych sneakersów, spodni capri, najmodniejszych w tym sezonie loafersów, a także dzianiny.
Ta ostatnia stanowi podstawę kolekcji londyńskiej marki Paolina Russo, która w 2023 roku zdobyła pierwszą nagrodę Zalando Visionary Award we współpracy z Copenhagen Fashion Week. Nagroda opiera się na trzech filarach: kreatywności i designie, wpływie społecznym oraz innowacyjności. Ma na celu wyróżnienie twórców przyszłości. – Wśród licznych postępowych i innowacyjnych zgłoszeń od wielu talentów Paolina Russo wyróżniała się uderzającym kunsztem i zaangażowaniem w tworzenie kolekcji, które łączą tradycyjne ręczne projekty z futurystyczną estetyką, dając wybór żywych wzorów i kształtów – mówi Lena Sophie Röper, Director of Designer & Luxury w Zalando.
Londyńska marka Paolina Russo podbija Kopenhagę
Paolina Russo i Lucile Guilmard, które stoją za londyńską marką, studiowały na Central Saint Martins. Paolina specjalizowała się w dzianinie, a Lucile w projektowaniu mody damskiej. – Podczas nauki zrozumiałyśmy, jak niezwykle ważna jest społeczność i poczucie wspólnoty w procesie tworzenia. Poznałyśmy tam także większość naszych partnerów i rówieśników z branży, z którymi współpracujemy do dziś – mówi Paolina Russo. – Po studiach byłyśmy współlokatorkami. Obie wiedziałyśmy, że prowadzenie marki to nie praca dla jednej osoby, dlatego postanowiłyśmy połączyć siły. Nasz brand, który powstał w 2021 roku, jest zabarwioną na różowo namiastką mojego podmiejskiego wychowania w Kanadzie i francuskich odniesień folklorystycznych Guilmardy – dodaje.
W awangardowych kolekcjach marki wyraźnie przebijają się młodzieńcza nostalgia, elementy folkloru, DYI oraz sportowego stylu. Dzianina, która wysuwa się na pierwszy plan, nabiera nowoczesnego charakteru dzięki współczesnym cięciom. Projektantki chętnie eksperymentują z nowymi technologiami, jednocześnie podkreślając rolę rzemiosła w kolekcjach. – Naszym celem jest modernizacja rzemiosła i zredefiniowanie tradycyjnych technik poprzez innowacje i odpowiedzialne produkty modowe – mówi Russo i zaznacza, że rzeczy takie jak linia uszyta z dzianiny z efektem iluzji optycznej są tego świetnym przykładem.
Zdobycie nagrody Zalando Visionary Award dało marce możliwość zaprezentowania kolekcji na tygodniu mody w Kopenhadze w ramach oficjalnej agendy pokazów. Wiosna-lato 2024 według Paoliny Russo to miks sportowej estetyki z folklorystyczną fantazją. Naturalne, ziemiste odcienie kontrastują w kolekcji z kolorami kredek – mówi projektantka. Nowością jest jeans, który pojawia się na wybiegu w formie spodni, bolerek i minispódniczek zdobionych kwiatowymi wzorami. Dzianinowe topy godne prawdziwych wojowniczek, braletki, spódniczki z falbanami, spodnie dresowe, bluzy z kapturem i podkoszulki – Paolina Russo eksperymentuje z nadrukami i fasonami, ale jednocześnie pamięta o wygodzie. Szyfonowe sukienki, sportowe legginsy i dopasowane topy będą pasować do każdego typu sylwetki. Folklorystyczna baśń dyrektorek kreatywnych znalazła odzwierciedlenie nie tylko w formie printów i zdobień, ale także muzyki szwedzkiego tria Team Rockit oraz scenografii pokazu.
W kolekcji nie zabrakło innowacji. – Skupiamy się na innowacji, wykorzystując przede wszystkim dzianinę z recyklingu. Potwierdza to zobowiązanie naszej marki do odpowiedzialnych praktyk. W naszych działaniach bierzemy również pod uwagę to, co dzieje się z ubraniami, kiedy ich już nie potrzebujemy – wyjaśnia Russo. – Dzięki współpracy z portugalską firmą Pizarro, która specjalizuje się w nowoczesnych rozwiązaniach dla tkanin, badamy bardziej zrównoważone podejście w wykorzystaniu jeansu i dżerseju.
Zapytana o plany na przyszłość Paolino Russo odpowiada jednoznacznie, że razem z Lucile Guilmard chcą inspirować innych, a bycie liderem zmian w branży mody to przede wszystkim poczucie i pewność, że jest się na właściwej drodze. – Innowacja i nowe rozwiązania nie mogą istnieć, jeśli nie płynie się pod prąd – podsumowuje projektantka.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.